VOLUMUL COMERŢULUI CU AMĂNUNTUL îN MOLDOVA îN 2006 A CONSTITUIT 23,361 MIL. LEI, MAJORâNDU-SE CU 6-9% FAŢĂ DE ANUL PRECEDENT

Precum au comunicat agentiei „InfoMarket” surse din cadrul Biroului National de Statistica, cresterea a fost conditionata, în special de cresterea vânzarilor cu amanuntul la întreprinderile comerciale, care au comercializat cu amanuntul marfuri de larg consum în valoare de 13601,3 mil. lei (58,2% din întreg volumul de vânzari, ceea ce depaseste cu 9,9% nivelul anului 2005. Totodata, în piete, potrivit estimarilor, au fost comercializate marfuri în valoare de 9759,5 mil. lei, sau cu 2,9% mai mult. Agentii economici cu forma de proprietate privata în 2006 au comercializat marfuri în valoare de 9362,5 mil. lei (68,8% din întregul volum al vânzarilor întreprinderilor de comert), sau cu 9,9% mai mult decât în 2005. Si-au majorat volumul vânzarilor si întreprinderile de comert cu forma publica si mixta (cu participarea capitalului strain) de proprietate, respectiv, cu 22,1% si 14,7%. Totodata, la întreprinderile cu forma mixta de proprietate (publica si privata) volumul vânzarilor s-a redus cu 14,3%. La 1 ianuarie 2007 întreprinderile din comertul cu amanuntul au avut stocuri de marfuri în valoare de 2632,1 mil. lei, sau cu 14.2% mai mult decât la 1 ianuarie 2005. Cea mai mare pondere în volumul vânzarilor o detine Chisinaul - 56,3% si Balti – 8,9%. Urmeaza: UTA Gagauzia - 2,8%, raioanele Ungheni si Orhei - 2%, Cahul -1,9%, Drochia – 1,6%.

www.infomarket.md